2012. október 19-23.
Hiking in Székely Land

SZÉKELYFÖLD

MAIN PAGE

A fejezet kinyitásához kattints bármelyik képre  - Click to any of the pictures  to open the chapter

A Keleti-Kárpátokban található a Hargita-hegység, ahol túráztunk. A Kárpátokban és a Kárpát-medence domborzati térképe.
1. ÚTKÖZBEN - Budapesttől Székelyföldre. Gyergyószentmiklóson volt a szállásunk, és innen 3 napon át egy-egy szép túrát tettünk.

1.  Driving from Budapest to Gherogheni (Gyergyószentmiklós in Hungarian). We stayed in Gheorgeni, and had each day a nice hiking tour in the next 3 days.
2. ELSŐ TÚRA: MADARASI HARGITA (1801m)
Autóval Ivó felől mentünk fel a Madarasi menedékházig. Az út csak terepjáróval járható, így alacsonyépítési autónkkal eléggé nehezen haladtunk. A Madarasi Menedékháztól (1650m) már gyalog indultunk tovább és felmentünk a Madarasi Hargita csúcsra (1801m). Lefelé a Rákosi Láp mellett a Szökő-patak Vízesése irányába fordultunk, de a vízesést nem tudtuk megtalálni. Hazafelé autóval Szentegyháza felé mentünk, ami nem rossz minőségű földút, és normál autóval is járható.
2. FIRST HIKING TOUR: Our tour started at Madarasi ShelterHouse (1650m) and reached Madarasi Peak (1801m)
3. MÁSODIK TÚRA: BÉKÁS-SZOROS, GYILKOSTÓ, KIS-COHÁRD (1345m)
Autóval a Gyilkos-tónál felkanyarodtunk jobbra egy keskeny útra. Pár per után leparkoltunk és gyalog mentünk: egy szép réten, erdők mellett, majd egy erdőben is, elérkeztünk a Mária-kő tövéhez.
Dél körül autóztunk a Békás-szorosba.
Délután a Iasicon Hoteltől (1050m) indultunk fel gyalog a Kis-Cohárd csúcsra (1345m), ahonnan szép kilátás volt a környező hegyekre és a Gyilkos-tóra.
3. SECOND HIKING TOUR:  From Iasicon Hotel (1050m) at Lake Lacu Rosu  to Peak Little Cohard (1345m)
4. HARMADIK TÚRA: SZENT ANNA TÓ, MOHOS TŐZEGLÁP
Autóval Tusnádon keresztül, Bálványos felé értünk el a Mohos tőzegláp parkolójába. Innen Gyalog lementünk a Szent Anna tóhoz. Délután túrevezetővel sétáltunk a Mohos tőzeglápban. Ezután voltunk egy kilátóban, ahonnan nem túl jó volt a kilátás. Késő délután meg akartuk találni a Buffogó Tőzegláp mofettáit, de a meredek sáros útról visszafordultunk.
4. THIRD HIKING TOUR: SAINT ANN LAKE  and MOHOS BOG
5. GYERGYÓSZENTMIKLÓS
Ebben a kisvárosban laktunk Tivadaréknál.

5. GHEORGHENI (Hungarian: GYERGYÓSZENTMIKLÓS)
We stayed in this little town.
6. CSÍKSZEREDA
Ez a város Hargita megye központja. Itt csak autóból csináltunk néhány képet.
6. MIERCUREA CIUC (Hungarian: CSÍKSZEREDA)
This town is the seat of Hargita County. We took few photos while driving through the town.